Severoamerickí výrobcovia áut sa pretekajú v zabezpečení dodávok
materiálov pre batérie, aby zvýšili produkciu, keďže dopyt po
ekologických vozidlách rastie. A aby využili daňové úľavy, ktoré ponúka
vláda USA.
Ford zverejnil nové dohody v čase, keď na Wall Street pretrvávajú
pochybnosti o schopnosti automobiliek dosiahnuť ciele v oblasti
elektrických vozidiel.
Ford uviedol, že do konca roka 2023 dosiahne globálnu výrobnú kapacitu 600.000 elektromobilov.
Spoločnosti Albemarle a Nemaska Lithium budú dodávať Fordu hydroxid
lítny, primárnu zložku lítium-iónových batérií, počas obdobia piatich,
respektíve 11 rokov, uviedol Ford v pondelok.
Lítium je kľúčový komponent vo väčšine moderných batérií, má vyššiu
energetickú hustotu a lítiové batérie majú vyššiu skladovaciu kapacitu,
čo je rozhodujúce pre prekonanie vzdialeností medzi nabíjaním.
Päťročná dohoda s Albemarle o dodávke viac ako 100.000 metrických ton
hydroxidu lítneho v batériovej kvalite umožní výrobu približne 3
miliónov batérií pre Ford EV.
A zároveň, súkromná spoločnosť EnergySource Minerals bude Fordu dodávať
hydroxid lítny z lokality Imperial Valley v Kalifornii, ktorá by mala
byť uvedená do prevádzky v roku 2025, zatiaľ čo spoločnosť Compass
Minerals bude poskytovať uhličitan lítny.
Ford sa tiež začiatkom tohto roka pripojil k PT Vale Indonesia a
čínskemu Zhejiang Huayou Cobalt ako ich nový partner v závode na
spracovanie niklu v Indonézii v hodnote 4,5 miliardy USD (4,16 miliardy
eur).
Americká automobilka v pondelok zároveň potvrdila svoju celoročnú
prognózu a očakáva upravený zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) v pásme 9
až 11 miliárd USD a upravený voľný peňažný tok približne 6 miliárd USD.
Ford naďalej predpokladá, že jeho divízia elektromobilov vykáže za tento rok stratu 3 miliardy USD.
(1 EUR = 1,0822 USD)